söndag 2 augusti 2009

Chrilles sista semester vecka

Å det var nog den dåliga av de 4:a
Han blev inlagd på tisdagkväll på Medicin 6 för observation. Jag & Leo sovde hos mamma och pappa och sedan åkte jag ner direkt jag vaknade på onsdag morgonen.
Allt var bra och vi fick åka hem på aftonen. Vi åkte till Ostvik för att äta middag och hämta Leo. Efter en liten prommis till morfars så blev Chrille sämre så det blev ambulans från Ostvik till akuten. Då var jag riktigt rädd kan jag lova.
Väl där så fick vi träffa helt underbara läkare. Han blev inlagd igen för observation. Förmodligen var det en stress reaktion eller en biverkningen av den nya medicinen. Kom hem till Ostvik vid 0.00 tiden för att sova några timmar innan jag åkte ner till honom igen.
TACK älskade mamma och pappa för att ni tog hand om Leo dessa dagar och till svärmor och Walter som var med oss uppe på lassa! På torsdagen var han mycket bättre men dock trött efter att ha fått sova 2 nätter i en korridor så väl hemma så sovde vi båda två ngn timme innan mamma och pappa kom hem med Leo.
Sedan har vi inte gjort så mycket alls. Vi har bara vilat, sett film, gått prommisar och myst på här hemma vilket Chrille verkligen behövde. Blodtrycket är på väg neråt med hjälp av medicien och han känner sig pigg så det e ju bra. Nu kommer det att bli andra bullar här hemma för oss båda. Ingen av oss vill vara med om denna vecka igen. Så vi har lagt om vår kost och ska börja motionera betydligt mer. Jag har bara sedan i måndags gått ner 2 kg så det är på rätt väg.

Idag så kom schillerstövar valpen Klockarbergets Tanja hem till sitt nya hem hos mina föräldrar. Så vi åkte dit för att mysa med valp och äta middag med de + syster och Danne som kommit hem från Malta! En mysig eftermiddag men mycket vovvepussande och surrande. TACK Syster och Danne för de fina presenterna vi och Leo fick! Ni e såå söta *puss*

Imorron börjar vardagen igen. Chrille ska börja om att jobba vilket känns lite både ock. Det är otroligt skönt att ha honom hemma men samtidigt skönt att få lite mer rutin på vardagen!Imorron ska jag upp till Öjebyn till Djursjukhuset för ett återbesök med Ginza få se vad de säger om hennes öron. Jag tycker det har blivit betyyydligt bättre men få se om de kan se trumhinnorna nu eller inte. Ska passa på medans de har henne nedsövd att hälsa på A-L som bor där:-)

Måste bara berätta vilken son vi har!! Han har haft några dagar nu där han varit mindre nöjd. Läste om ngn tillväxtfas de har vid 3 månader så det är säkert det. Men vilken natt han gjorde i natt!! Gav honom mat igår kväll kl 21 och han somnade där vid 22 och sov ända till 6.30 i morse!!! Jag vaknade till vid 5 och var som pigg haha. Han små rörde på sig och jag trodde han skulle vakna så jag skynda mig in i köket för att göra ersättning men icket. När jag kom tillbaka så sov han igen. Världens finaste och snällaste :-)

Nu ska sonen badas och matas, Ginza medicineras och jag duscha sedan e det filmtajm:-)

TACK alla för er omtanke denna senaste veckan.

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Oj, vilken dramatisk vecka det blev! Jag kunde aldrig i mitt liv tro att Chrille skulle bli så dålig, har tänkt på er och nu känns det skönt att höra att blodtrycket är påväg ner!
    Hoppas också det går bra med Ginza idag!

    Tänker på er!

    Pussar och kramar!

    SvaraRadera
  2. Så skönt att chrille mår bättre nu. Jättejobbigt när sånt där händer. Har du hittat till min blogg =)?? Hoppas ni får en bra vecka. Sköt om dig och familjen. Kram

    SvaraRadera