tisdag 25 augusti 2009

Längesedan!

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Ska försöka sammanfatta helgen

Fredag: Gjorde vi inte så mkt alls på dagen var hemma och myste på. På kvällen kom Lotta hit o vi satt och surrade i flera timmar det var sååå trevligt å vi måste göra om det snart Lotta :-)

Lördag:Drog oss på morronen och myste på med Leo sedan åkte vi o käkade lunch med Chrilles syter med familj, sedan begav vi oss till Ostvik för kalas. Mamma fyllde år i onsdags så det var fika med släkten kl 13 sedan stannade vi + syster & Danne kvar och käkade middag , spelade spel och sköt med luftpistol.
Sedan sovde vi över där! PÅ söndag morgon så tog Leo riktigt sovmorgon han sovde till 7.30, Då steg vi upp och ut frulle sedan åkte ja till malyn i kåge och klippte mig. Efter ja klippt mig så åkte ja ut till klubben och hjälpte till där en stund innan jag återvände till familjen. PÅ em så åkte vi och hälsade på Greger, Jeanette och deras lilla Sofia. Satt där o fikade och surrade en stund.
Sedan blev det middag hos mamma och pappa innan vi åkte hem. Väl hemma så kände sig Chrille risig så han provade febern o nog hade han feber nog.

Måndag: Chrille var hemma från jobbet men kändes sig mycket piggare och febern var borta. Var ute en prommis med svärmor på dagen sedan var vi bara hemma och myste på. På kvällen kom Karin & Emma och fikade lite av de jag bakade förra veckan väldigt trevligt hade vi.
När de åkte hem så såg vi lite teve och sedan somnade vi. Eller Chrille somnade fort medans jag tog hand om en övertrött Leo som vägrade sova. När han ÄNTLIGEN gav med sig och somnade så var jag såå pigg. Chrille vaknade till vid 0.00 tiden och tokfrös. Japp febern hade kommit tillbaka nästan 39 grader så jag stoppade i han lite alvedon och vatten och sedan somnade han om och jag satt uppe till typ 2 och kunde inte somna.

Tisdag: Leo vaknade vid 6 gav han mat sedan somnade vi om till 8.30. Chrille är hemma från jobbet idag också och känner sig inte alls så pigg. Han har sovit nästan hela fm medans jag varit ute på långprommis och stökat på här hemma. Nu har Leo äntligen somnat i vagnen. Vi hade en lite tävling få se hur länge resultatet håller sig just nu leder jag med 5-4 :-) Har sövt honom 5 ggr och han har vaknat till 4 ggr... Hoppas han sover en stund längre nu då han verkligen är såå trött. Ikväll ska jag jobba på Holken. Första öppetkvällen ikväll å jag e sååå peppad :-) Få se hur Chrille börjar känna sig i afton om jag ska lämna Leo hemma eller om han får vara hos sin mormor och morfar medans jag jobbar

Nu ska jag vila en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar