torsdag 6 augusti 2009

Städdag och AIK´s första isträning

Idag var det städning på schemat här hemma. När vi vaknat och ätit frulle så satte vi igång. Chrille tog toan och jag dammtorkade, sedan dammsugning coh så skura. Chrille rensade även lite grann i "sitt" förråd där han har alla sin verktyg och så. Efter vi var klara så käkade vi god lunch på altanen riktigt najs. Chrille gick en kort prommis med Ginza alldeles för varmt för att gå idag på dagen egentligen. Jag stannade hemma för jag avtog Leo skulle strax vakna och vilja äta och jag fick rätt :-)
Chrille åkte till jobbet vid 15 tiden och vi myste bara på här hemma. Hade honom på mage på golvet en stund för den dagliga träningen och idag så lyfte han rätt mycket på huvudet och bröstet!! Hade en spegel framför honom och han älskar att se sig själv i spegeln! Skulle så gärna vilja ha ett sånt där babygym i tyg med speglar och sånt så vi önskade oss de av morfar och mormor i doppresent :-)
Vid 18 tiden kom mamma och pappa hit och vi käkade mat sedan åkte jag och pappa till isladan och mamma skötte Leo. Träffade upp Magnus och Amanda där och satt och tittade med dom. GUUUD va folk de var och vilken otrolig stämmning. Tänkte under lagpresentation så nevöst för de små juniorerna att få motta pubilken jubel på det sättet som de fick. Helt otroligt får rysningar bara jag tänker på de :-) Det var jätte kul att vara där och kika på träningen och vi verkar ha ett MYCKET bra lag iår. Tror det kommer att bli en kanon säsong jag e då peppad som fasen!! :-)

Väl hemma igen så myste mormor och leo för fullt. Han är inte tyst en sekund när han e vaken han surrar och surrar och surrar hihi. Innan de åkte hem vid 20.30 så gav morfar han maten och sedan 5 min efter de åkt så somnade han och nu sover han såå sött.
Jag ska slänga mig i sängen och se CSI och sedan läsa min bok som jag just börjat läsa" Nobels Testamenet" av Liza Marklund den verkar då bra som de andra hon skrivit!

3 kommentarer:

  1. Det var verkligen grymt i hallen ikväll, vilken stämning. Ser bra ut och jag hoppas också på en kanon säsong. Kram

    SvaraRadera
  2. Va duktiga ni var som storstädade! Var säkert en upplevelse i ishallen också... Åh vad jag längtar efter att få vara hemma med min bebis också - men nu närmar det sig iaf... mindre än 2 månader kvar! :)

    SvaraRadera
  3. Åååå poff så har Linda glömt bort allt vad uppdatering av blogg heter.

    SvaraRadera