tisdag 4 augusti 2009

Nu är Leo vaccinerad!

Vi hade tid idag hos BVC kl 11.15 för vaccinering. Leo vaknade i morse kl 5.30 och ville ha mat. Somnade om direkt Chrille lade ner honom i sängen efter blöjbyte och rapning och så sov han ända till 9.30! Å vi med riktigt skönt. Blev en alldeles för sen kväll igår när Chrille kom hem vi satt och pysslade med föräldradagar och funderade fram och tillbaka hur vi skulle göra men vi löste det :-)
Efter vi vaknat så skynda vi oss upp och gjorde alla morgon sysslor dvs: Mata Leo, frulle, ge leo vitamindroppar och semper droppar, göra han klar, göra oss själva klara och ge Ginza medicin. Sedan tog vi oss en prommis till BVC. Vi har ju såå nära! Väl där så var väl mitt blodtryck säkert betydligt högre än Chrilles hehe. Lite nervös var jag hur han skulle reagera. Men först var det vägning och mätning. "Lill" killen våran väger 6.280 och är 63 lång! Guuud vad han växer och växer. Sedan var det dags för de hemska sprutorna. Chrille höll i hans ben och jag satt på en stol ifall jag nu skulle svimma haha men det gjorde jag inte. Men Leo tycke ICKET om sprutorna kan jag lova. Blev ett gallskrik men sen så fort Chrille tog upp honom så blev han tyst och nöjd.
Väl hemma igen så blev han grining och grät å grät å grät. Det var riktigt jobbigt för vi är ju såå sjukt bortskämmda så det gjorde riktigt ont i mamma hjärtat. Men vi visste ju vad det berodde på. Han hade ingen feber men säkert lite ont i benen som distriktan sa att han kunde få. Han somnade en liten stund till slut med sin vän dammsugaren på så vi käkade lunch på altanen, och sedan skynda jag på Coop och handla och köpte även Alvedon Suppar till honom.

Väl hemma igen hade han inte alls sovit länge och var ledsen men till slut när Chrille hade åkt på jobbet så fick jag honom att sova men även denna gång sov han inte alls länge men var på bättre humör och hungrig. Passa på att ge honom alvedonet efter han hade ätit och när Karin & Nato kom på besök var han en riktigt gladskit. Han somnade vid 18 tiden och sov ända till 21.15!! Sedan var det matning och så fick han en till alvedon så han slipper ha ont i natt.Sedan somnade han igen efter lite surrande med Fjäril hans bästis. Så vi hoppas på en bra natt för han sover då hur gott som helst nu!

Har en haft en riktigt riktigt riktigt mysig kväll med Karin & Nato! Vi har bara suttit i soffan och surrat och sett teve och det är såå skönt att umgås utan att måste göra ngt speciellt hela tiden. Har verkligen längtat efter en sån kväll med ngn go vän och jag hoppas på ngn fler sån i veckan kanske :-)

Sen är det VÄLDIGT få kommentarer! Jag blir verkligen jätte glad om ni kunde lämna ngn rad när ni läser så jag vet vilka som läser min blogg. Har som ingen aning vilka alla som är in på min sida varje dag är och det är ju ett antal. Dock är Molander och Therese riktiga fenor på att kommentera det gillas skarpt tjejer!! :-) Så ni andra SKÄRPNING :-P

Nu ska jag lägga mig och läsa min bok o sedan sussa! KRAM

3 kommentarer:

  1. Jag är inne och läser din blogg varje gång du skriver men är dålig på att kommentera, I know ;)

    SvaraRadera
  2. Lillsöss/Moster was here

    SvaraRadera
  3. Självklart ska man kommentera när man varit inne och läst eller i alla fall lämna ett spår. Stackars Leo, sprutor är verkligen ingen höjdare. Kram

    SvaraRadera