torsdag 20 augusti 2009

Sjuk Leo och bakdag

Idag så var det meningen att jag och lilleskrutt skulle och äta lunch med Malin & Emma på Stengården i Byske. Tyvärr var jag tvungen att ställa in vår närvaro då lilleman vaknade hes och snorig i morse. Så det blev en lugn hemma dag. Passade på att åka upp på Maxi och handla innan Chrille åkte på jobbet. När jag kom hem så hade Chrille gjort jätte god lunch :-) Leo var nyäten å eftersom han inte hade någon feber så fick han sova ute i vagnen som han brukar göra varje dag. Han somnade som av sig själv medans vi åt. Brukar alltid stå å vyssa honom men det behövs inte alltid. När vi hade ätit så gjorde sig Chrille i ordning för jobbet och jag började baka. Känns som alltid roligare att kunna bjuda på ngt om det kommer ngn och hälsar på. Så jag bakade dumlekakor, negerbollar och kladdkaka och det blev en succé enligt Fransson och Erika :-) de kom efter deras fotbolls träning och hälsade på oss. Leo charmade det och surrade och surrade . Sedan såg vi Sex & The City filmen den e ju såå bra å så surrade vi ju en heeel del:-)
Leo hade lite feber nu ikväll 38 grader så han fick en alvedon och slumrade in en stund. Sedan när han vaknade så var det full fart som det har varit på honom hela dagen idag trots snuva och hosta. Orolig som jag alltid är så pratade jag en snabbis men lassa i eftermiddag då han var som mest rosslig. De sa att om det bli värre under kvällen kunde jag åka in men ifall jag kände mig trygg och han inte var sämre kunde vi avvakta till imorron och i fall han var lika rosslig då kunde vi få komma in om vi ville och ngn kollade på honom. Det är nog bara en vanlig förkylning men jag e ju så orolig av mig. Så är han krasslig i morron också så tror jag nästan vi åker upp bara för att.
Har i alla fall gett honom näsdroppar och lite hostmedicin innan han lade sig för kvällen så vi får se hur han sover i natt. Natten till idag sov han då som en stock och han har ju sovit bra idag på dagen också.

Nää nu ska jag betapeta lite grann sedan blir det sängen inte allt för sent:-)

4 kommentarer:

  1. Krya på dig Leo! Moster vill mysa med dig imorgon hos mormor :) KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej Leo.
    Jag följer även din blogg hihi.
    Så nu har du också åkt på förkylning det är inte kul.Jag hostar också och är lite snorig men ingen feber. Ja absolut vi skulle ha fått träffas någon gång tycker jag.
    Kram Leah

    SvaraRadera
  3. Så jobbigt för Leo med förkylning. Är så jobbigt när de är små och blir så täppta. Hoppas han repar sig snabbt. Synd du inte kommer på festen imorgon, hade varit kul att ses. Kram

    SvaraRadera
  4. Så trist att höra att Leo varit sjuk, hoppas han mår bättre nu! Det sliter så hårt på mammahjärtat när de små inte mår bra...
    Ser verkligen fram emot dopet på söndag, härligt att läsa att det går bra med planeringen!
    Pussar och kramar till er!!

    SvaraRadera