fredag 14 augusti 2009

Nu e det helg! :-)

Träningen med Ginza i onsdags gick jätte bra! Hon var riktigt pigg och med så jag var såå nöjd med henne! Vi åt middag hos mamma och pappa och sedan så stannade Chrille & leo kvar där medans vi åkte i väg.

Torsdag så vaknade jag av en Leo som ville ha mat 03.30!! Var längesedan han vaknade så tidigt så jag börjar tro att Semper 1 börjar kanske vara för lite för honom. Så jag pratade med BVC idag så vi har nu börjat ge 1 mål/dag med Semper 2 ska göra det i några dagar och sedan gå över till 2 mål/dag med 2:an och sedan börja gå över helt till 2:an få se om han behöver mindre mål/dag då. Vi var som bara hemma och myste på tills Chrille kom hem då blev det att flänga lite. På lassa med han och de skulle ta bort mätaren, medans han var där tänkte ja möta upp Ola, Johanna & Viran som var på besök i stan men på väg till de så ringde Chrille å var klar bara och vända upp till lassa och hämta han. Sedan skulle han på ngt ställe vid SQS och hämta ngt till Larsson så då körde vi dit, sedan åkte vi på Coop och handla sallad som jag och min syster skulle äta till middag. När jag gick ut därifrån ringde ja Ola och frågade var de var då var de också på Coop så då gick ja in igen och surrade en kort kort stund med dom innan jag var tvungen att rusa vidare :-( Skjutasde Chrille & Leo till Chrilles mamma då de skulle äta middag där och sedan skulle de och titta på ett hus i Ursviken som dessvärre inte var ngt för oss :-( Sedan skynda ja vidare till hk för att äta middag med syster och när hon hade slutat så åkte vi o hämtade Frida gumman för att bege oss till Robertsfors och spela bilbingo. Kul som fasen hade vi men tyvärr ingen vinst!
Kom hem rätt så sent igår kväll men som tur va hade Leo somnat vid 22 tiden och sov till 7 i morse så det var skönt. Idag så myste vi på rätt sååå länge i sängen tror inte vi steg upp förrän typ 10.30 :-) Vi somnade om några gånger och sen låg vi och pratade :-) Men till slut var ja tvungen att stiga upp å fixa här hemma innan Chrille kom hem. När han kom hem så åkte vi och hämtade min vän Clas som e hemma från Norge å så begav vi oss till Stackis för att äta räkmacka till lunch *MUMS*
På vägen hem så släppte ja av Chrille & Ginza och sedan Clas i stan sen åkte ja och leo till jobbet för att surra lite å så skulle Chrille få sova lite då han var rätt så trött.
Kom inte hem förrän typ 17 tiden :-) Hann förbi HK samt min tremening Johanna på Björkis också! Väl hemma så gjorde Chrille god mat och sedan har vi inte gjort så mycket alls. Jag e rätt så trött känner ja vet egentligen inte varför för jag får ju sova på nätterna... Chrille gick en långprommis med Ginza och ja och leo stannade hemma han var såå trött så vi trodde han skulle knoppa in men icket. Han var vaken när Chrille kom hem å då gav vi han ett bad men nu har han somnat och sover såå sött :-)
Imorron är det upptaktsdag med Holken från 08.30-18.00 ska bli trevligt att träffa alla och kanske få lära sig ngt nytt :-) Chrille & Leo ska nog åkte till syster och Danne och syster yster ska bara barnvakt för första gången när Chrille och Danne ska skjuta lerduvor kommer att gå sååå bra :-)

Måste bara få ventilera en sak känner ja.. Har en vän som jag umgicks med väldigt mycket för några år sedan men på senaste tiden har det som blivit mindre och mindre varför vet jag inte. Pratade med personen i fråga när jag blev gravid och personen blev såå glad för min skulle och längtade efter att få träffa den lilla krabaten. Efter Leo´s födelse så fick jag ett grattis på Facebook och sen var det tyst... Personen i fråga har inte ens sett honom live och verkar inte ha ngt intresse av det heller vilket faktiskt gör mig väldigt ledsen. Nu kanske ni tycker jag e löjlig men denna person och jag har umgåtts väldigt mycket tidigare och var väldigt goda vänner så jag känner mig grymt sviken. Mitt livs största händelse och det mest underbara jag ngnsin varit med om vill denna person tydligen inte dela med mig. Jag vara bara tvungen att skriva av mig lite tankar som malt en stund

Nu blir det sängen så man orkar med dagen i morron!
KRAM

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Du verkar ha fullt upp varje dag. Kul.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Har du bjudit in personen i fråga då? Hon/han kanske känner det som att du inte vill att den ska komma om du inte hört av dig? Om man ser det från båda sidor...

    SvaraRadera
  3. Det var en bra reflektion L och jag kanske inte heller riktigt manken till att bjudit in personen ifråga. En bra tanke TACK!

    SvaraRadera
  4. Nyfiken. Varför var huset i ursviken inget för er? Vi hade tänkt fara dit på visningen men såg i tidningen att det redan var sålt. Kram

    SvaraRadera
  5. Vi var och tittade på ett annat hus i Ursviken på sjökortsgatan

    SvaraRadera