onsdag 12 augusti 2009

Helgen som varit och början av veckan

Var ett tag sen jag skrivit nu iknow SORRY!
Ska uppdatera er vad som hänt de senaste dagarna

Fredag: Chrille åkte till jobbet vid 12 tiden och jag och Leo begav oss till Ostvik. Leo var med moffe medans jag och mamma åkte till havet för att sola och bada huuur skönt som helst. jag som har blivit en riktigt badkruka badade och tyckte att det var varmt och då e det verkligen varmt :-)
På aftonen så bjöds det på tacopaj hos mamma och pappa och så kom Stobbe dit och vi spelade kort och myste på. Åkte hem vid 22 tiden och kom hem precis samtidigt som Chrille :-) Vi badade lilleman och sedan blev det att sova

Lördag: Sov rätt så länge hela familjen sedan myste vi på här hemma och stökade på med lite av varje. Vid 15 tiden åkte jag till Ske-hamn för att se Amanda spela fotboll det var en rolig match att se men varmt som fasen var verkligen inte avis på de som spelade usch usch usch.
Efter matchen åkte ja upp på Solbacken en sväng innan det var dags för att bli utbjudna på middag av Magnus och Amanda :-) Vi hade tänkt gå på Sigrid men det var fullt där när vi kom så det blev O´learys å det var såå gott. Satt där och åt och surrade innan vi bestämmde oss för att åka hem till oss och spela lite kortspel på våran altan och bara ha det trevligt

Söndag: Återigen en mycket varm dag så vi tog vårat pick och pack å åkte hem till Cheesebay för att sola och bada. Pappa som inte kan vara ute i solen var hemma med valpen och Leo medans ja, Chrille, mamma och mormor åkte ut till mammas fasters stuga och badade och solade. Återigen så badade jag 3!! ggr det var såå skönt i vattnet så man trodde inte det var sant. Även denna dag fick vi god mat hos mina föräldrar och så lite kortspel innan vi åkte hem för att mysa med Leo och sova då Chrille skulle stiga upp tidigt.

Måndag: Gjorde vi inte så mycket alls. Jag vaknade med världens halsont och hosta och kände mig allmänt slö så vi myste bara på här hemma hela dagen och kvällen. Såg Lotta på liseberg och samlade in lite vuxenpoäng haha

Tisdag: Kände mig fortfarande inte riktigt kry så vi stannade inne och myste på hela dagen. På kvällen hade jag möte med klubben på Arken det var trevligt som alltid :-) När ja kom hem så myste vi på och badade Leo och såg teve .

Å sen var vi framme på idag :-) Vaknade av en hungrig Leo halv 6 som sedan somnade om och sov till halv 10 :-) Han e för söt denna unge! Världens snällaste. Har stökat på lite här hemma och sitter nu och väntar på att Chrille ska komma hem från jobbet. Sen ska han vila en stund innan det är dags för att åka upp på Lassa kl 15. De ska sätta på honom en 24 timmars blodtrycksmätrare som han ska ha på sig till i morron afton. Under dessa 24 timmar ska han även notera vad han gör och när så de kan se hur blodtrycket uppförs sig under dagen och om det är högre när han gör vissa saker och så.
Ikväll hade jag kanske tänkt åka ut på klubben och träna lite med gammtanten. Var riktigt trevligt och mycket folk förra onsdagen och tro´t eller ej så var det typ inge mygg. Det brukar knappt gå att sitta där utan att bli ihjäl biten så jag brukar mest bara träna och sedan åka hem för myggorna älskar tydligen mitt blod. Hoppas på en myggfri kväll ikväll också!

TJING

2 kommentarer:

  1. Kul att höra ifrån dig igen och vad som händer kring dig. Sköt om dig och familjen. Kram

    SvaraRadera
  2. Va kul det var att träffa dig och Leo idag, å så mysigt att få gosa en stund med lillkillen, han är ju för underbar! :)

    Ser fram emot att ses nästa gång!

    Kramen!

    SvaraRadera