tisdag 28 juli 2009

Chrilles 3:e semester vecka

Bodde nästan hela veckan i Ostvik. Måndagen har jag skrivit om i förra inlägget

Tisdag: Mormor fyllde år så vi var på kalas där och myste på. På kvällen spelade vi kort och bara hade det gott.

Onsdag. Steg upp jätte tidigt med mamma och pappa. De åkte till Stockholm vid 6 tiden och vi begav oss till Burträsk för att hjälpa Camilla & Johan med stallet. Vi var där heela dagen. Medans grabbarna höll på i stallet så bakade jag och Camilla lite go fika som vi fikade på kvällen tillsammans med Marcus och Tessa å så spelade vi lite kort.

Torsdag: Så gjorde vi inte så mycket alls. Såg film med Magnus och Amanda som kom till Ostvik. På kvällen åt vi pizza sedan tog vi en lång prommis med de runt ostvik och östanbäck för att dela ut lite inbjudningar till dopet och sedan för att visa de byn :-)

Fredag: Jag och Leo packade in oss i moffes bil och åkte till Byske för att gå på marknaden med Malin å Jonte. Det var en mycket trevlig dag. Vi tittade på alla fina saker och sedan åt vi Souvas till lunch *MUMS*
Sedan packade vi oss in i bilen för att lämna tillbaka moffes bil och för att hem till mamma och pappa och göra iordning för kvällen.
Chrille hade under dagen varit och handlat mat och lite vin och umgått med Mange.
Påkvällen så grillade vi med Mange och amanda och drack lite vin, spelade spel och myste på mamma och pappas inglasade altan!
Vid 21 tiden kom mamma och pappa hem och hade köpt fina kläder till leo, och saker på Ikea till oss :-)

Lördag: Fick sovmorgon båda två då mamma tog Leo där på morronen. Det var riktigt skönt! Sedan gjorde vi inte så mycket på förmiddagen bara myste på och åt god brunch och spelade lite kort. På em var jag på min barndomskompis Helens bröllop i Byske. jag, mallan, mamma och mormor åkte för att se. Guuuud vilket underbart vackert bröllop var inte bara en tår som rann efter mina kinder kan jag lova :-)
På aftonen åkte vi till Burträsk för att vara barnvakt åt Kevin och Rebecka. Snacka om snälla barn. Camilla lade i säng de innan de åkte och de sovde heela kvällen. Jag & Chrille såg nyaste Wallander och sedan en film som fick på canal +. En riktigt mysig kväll.

Söndag: Kom hem rätt så sent natten mot söndag så vi slappade mest hela söndagen och njöt av att ha sovit i sin egen säng första gången på typ 1 vecka. På aftonen åkte vi till Chrilles mamma och åt middag och sedan var Chrille kvar där medans jag, mange och Amanda + Bjurfors A-flickor åkte och såg Sunnanå- Hammarby. Sunnanå vann med 1-0 och det var på tiden att de fick 3 p:-)
Efter matchen åkte jag tillbaka till svärmor och vi satt och surrade. Hon provade blodtycket på Chrille och det var skyyyhögt vilket inte alls är bra.

Måndag: Malin å jonte kom tiidgt på morgonen då de lämnat in bilen på lagning och åt frulle med oss och umgicks. När den var klar gick jag med de till Hellgrens skönt med en prommis. TACK älskade vännen för en mysig förmiddag. På eftermiddagen blev det inte mycket gjort. Chrille var hos läkaren och kollade blodtrycket och fick medicin. När han kom hem så åkte jag och storhandlade och sen på kvällen tog vi det bara lugnt. Gick och lade oss vid 21. Men då fick Chrille så ont i huvudet så vi blev lite oroliga så han ringde sjukvårdsupplysningen och han blev uppringd av en läkare som sade att han kunde ta en ipren och se om den släppte. Gjorde den inte de efter 1 timma skulle han åka in. Den släppte och vi kunde somna där vid 1 tiden.

Tisdag: Vaknade av min underbare son kl 5!! Gav han mat kl 20 igår kväll och han somnade in vid 20.30! Trodde det inte var sant när jag såg vad klockan var.
Sedan somnade vi om en stund till kl 9 då han vaknade och ville ha mat igen. Då steg jag upp med han och så gjorde jag frulle till oss. Chrille vaknade med återigen huvudvärk så han ringde till vårdcentralen och väntade på att bli uppringd rätt så länge. Medans han satt och väntade gjorde jag ett ryck här hemma. Dammsugade, bäddade, tvättade, gjorde lunch, gick en prommis.
Vid 14 tiden ringde de och ville att han skulle komma in. Väl där så hade han väldigt högt fortfarande så de kollade EKG:t men de såg då bra ut, men de ville att han skulle åka upp på akuten för att ta mer tester. De kom förbi här och käkade han, svärmor och Walter en snabbis innan de vid 17 tiden åkte upp.
Jag försöker att inte oroa mig men det är inte så lätt kan jag lova. E sjuukt orolig men snart kommer mamma och pappa hit och tar hand om Leo så då ska jag åka upp till han få se hur det går.
Uppdaterar senare då jag vet hur det gått för han/oss på lassa

2 kommentarer:

  1. Låter som intesiva men härliga dagar som ni har haft. Så tråkigt med Chrilles blodtryck, hoppas de hittar något (inget allvarligt dock) och att han får må bra. Sköt om dig. Kram

    Ps: Hoppas du fick mailet om min blogg.

    SvaraRadera
  2. Oj, det lät lite knepigt det där med blodtrycket och huvudvärken! Jag hoppas han mår bättre nu och att de fått nån ordning på det. Annars lät det som härliga dagar - vi får ses och höras snart! Ha de bra och sköt om er!!

    SvaraRadera