söndag 19 juli 2009

Chrilles 2:a semester vecka

Tiden bara rusar iväg och jag hinner knappt att sitta vid datorn så därför e det lite glest mellan inläggen nu tyvärr!
Tänkte i alla fall uppdatera hur veckan har varit

Måndag: Åkte till till Öjebyn med Ginza på Djurkliniken och det visade att vara som jag trodde öronen som spökade! Hon har ju haft problem till och från med dessa och jag har behandlat och behandlat. Men nu har hon fått medicin vi ska ge ett tag och hon är såå mycket bättre! Dock ringde de i torsdags och hade inte så goda nyheter. Eftersom de aldrig tidigare tagit ngn odling på var det är för bakterier hon har i öronen så har de ej gett mig rätt medicin till henne tidigare så nu har hon blivit immun mot all medicin typ*suck* Men vi fick en tid i morron kl 8 så då ska vi få ngn medicin som de skulle blanda ihop själva som fungerar i de flesta fall.
Vi var tvungna att lämna henne där för hon skulle sövas när de skulle ner och spola öronen så vi hade 3 timmar att slå ihjäl i Piteå. Åkte och käkade på Max sedan åkte vi och hämtade Chrilles brorsdotter Wildha som skulle följa med oss till Gärde, satt där hos hennes mamma och surrade ett tag också.
Hämtade en MYCKET glad och pigg Ginza vid 13 tiden och sedan åkte vi mot Gärde
I Gärde så umgicks vi med Chrilles familj, åt god mat och myste på. Leo fick ett riktigt magknip anfall på kvällen och jag e såå glad att Chrilles brors tjej var med och hennes yngsta hade kolik så hon hjälpte oss med lite knep så efter en stund var Leo glad och somnade nästan direkt

Tisdag: Vaknade kl 07.30 av att Leo inte vaknat en enda gång på natten!! Han vaknade till vid 8 tiden. Åt frulle och vid 12 tiden kom svärmor och Walter och vi åkte till en badstrand och fikade. Sedan åkte vi till Bjuröklubb och tittade och käkade lite glass innan det var dags för hemfärd
Väl hemma så gjorde vi inte så mycket alls bara myste på

Onsdag: Så var vi ut till Båtmuséet och åt räkmacka med min tremening Malin från Kiruna och hennes familj. De fick sin lille Elvin 13 maj å de var såå kul att få se honom live och umgås lite med hela familjen en stund
Efter vi varit där så åkte vi till Ostvik. Åt pizza till middag med mamma och pappa. Å så var ja en sväng på klubben och surrade lite. Avslutade kvällen med en massa kortspel hos ma&pa

Torsdag: Stökade på hemma på dagen och på afton åkte jag, syster, Frida och Emelie till Robertsfors på bilbingo huuur kul som helst haha. Mamma, pappa och morfars kom också dit och vi hade såå trevligt. Bara Frida som vann och hon vann 400:-)

Fredag: Åkte till Ostvik och fikade på dagen sedan var jag, mamma och pappa å såg One With Wonder på Trästock de var som vanligt helt underbart bra:-) När vi sett de klart så åkte vi på Coop och träffade upp Chrille & Leo där och så hanlade vi lite middag som vi tog med oss till Bonnstan och åt den där i vår kammare. På kvällen så satt vi där och spelade kort och myste på och gick en sväng och lyssnade på Mikael Wiehe :-)

Lördag: Åkte ut till Ursviken till Chrilles morfar för att umgås.Blev som en låång och trevlig dag där. Blev både fika och middag. Trots mina och Chrilles protester så åkte vi därifrån med ren bil både ut och invändigt! Väldigt sn'll morfar har han och vi fick kämpa för att stoppa honom men de gick inte.Väl hemma så lämnade jag Chrille och Leo hemma och åkte med Helena på Trästocks för att se Veronica M. Hon var jätte bra och Helena fick sin älskade autograf av henne på sin sko haha. Det gäller att ha kontakter som äri 14-16 årsålderna sådana gånger haha
Sedan släppte jag av Helena hemma och åkte till Bureå för att vara lite fyllechaffis åt Karin, Emma och Micke. Samt Karins bror. Väl hemma så slocknade jag rätt så fort

Söndag: Vaknade rätt så grining och slut så Chrille skickade till slut i säng mig igen för att jag skulle få sova en stund till. VÄLDIGT skönt! Väl vaken igen så bestämmde vi för att åka ut till Karin&Micke för att se på deras altan de håller på att bygga och för att Micke ÄNTLIGEN skulle få träffa Leo:-) Där bjöds det på kaffe och glass och mycke surr och skratt
Åkte hem för att äta middag och sedan kom barnvakten i form av mamma och pappa. Jag , Chrille, Magnus och Amanda har varit på bio och sett Harry Potter ikväll. Den var riktigt bra så den rekommenderar jag verkligen!
När vi kom hem igen så spelade vi lite kort med mamma och pappa innan de skulle åka hem.
När de hade åkte så började vi packa allt vi ska ha med oss. Vi ska nämligen bo i Ostvik i veckan och mysa på några dagar! Är så mycket kalas där i veckan både tisdag och onsdag + att vi ska till Öjebyn i morron och då tyckte vi det e lika bra att ligga över där några nätter :-)

Nää nu måste jag verkligen ta och slänga mig i säng. Väckaren ringde kl 05.45 i morron ojojoj.
Ska verkligen försöka blogga bättre denna vecka!!
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar