onsdag 8 juli 2009

Onsdag

Så har Chille ÄNTLIGEN fått sin efterlängtade semester och det e såå skönt att ha honom hemma :-)

Måndag så gjorde vi en hel dag i Åbyn Burträsk hos Chrilles syster med familj. Jag, Camilla och barnen for en sväng på Öppna Förskolan i Kommunister Parken. Det var jätte jätte trevligt. Killarna började på att snickra ihop en hundbilbur till Ginza som Chrille ska ha i sin bil. Sedan åt vi god middag och på kvällen när grabbarna var klara så spelade vi lite sekvens och åt äppelpaj och bara hade det gott!

Tisdag så gjorde vi inte så mycket alls på dagen. Tog oss en tur till Ostvik till mamma och pappa och fikade lite och spelade lite kort. Sedan på vägen hem så släppte Chrille av mig på KåffeIn där jag mötte upp Johanna och Frida för en fikastund! Det var inte igår vi umgicks om man säger så, det var väl så där 6 år sedan som mest när vi bodde grannar i Myckle! Vi hade en hemskt trevlig surr stund där vi försökte ta ikapp allt som hänt i våra liv de sista åren!
Till slut led klockan iväg och vi var tvunga att säga hej då för denna gång men vi planerar att hitta på ngt snart igen :-)
Nisse kom och hämtade mig efter fikat då Chrille hade bjudit honom på middag. När jag kom hem så blev det lite spel iform av både Sekvens och Rummi! Sedan avslutade vi hela kvällen med att se Sällskapsresan "Snowroller" en riktigt klassiker!

Imorse så var jag sååå seg som jag varit vaaaarje morgon nu heela veckan. Leo vaknade för mat kl 6 sedan somnade han nästan direkt han var klar på min arm och behövde ingen ersättning alls och jag somnade också. Där vid 8 så vaknade han till och ville ha med mat. Sedan steg Chrille upp med honom och jag skulle "bara" dra mig en stund. Vid 9.30 så råkade vi somna hela familjen igen och sov till typ 11 :-P Men det var sååå skönt!
Vid 12 tiden så kom Chrilles syster på besök en snabbis och fikade lite. Jag och Chrille hade lite saker vi behövde göra. Köpa nya täcken och kuddar på Jysk och handla lite på Coop. Leo somnade i vagnen ute vid 12.30 tiden och ja ville som inte väcka honom. Men mammsen skulle till stan en sväng så hon kom förbi och var här med honom så vi fick smita iväg och fixa allt. Kom hem just när han vaknade :-)

Nu i kväll har vi ätit suring med Linda, Kevin, Magnus, Maria, Nina och Annelie. VÄLDIGT trevligt och fruktansvärt gott! Grabbarna åt dock skrov då de inte riktigt tycker om suring! Sedan åt vi god efterrätt och spelade lite spel innan det var dags att traska hemåt.

Nu har jag packat klart allt för våran lilla trip till våra underbara vänner i Boden *LÄNGTAR* som vi åker till i morron. Sitter bara och väntar nu på att Chrilles program på Discovery ska sluta så vi kan se Wallander innan det blir för sent och jag somnar :-)
Ska försöka blogga lite grann från mobilen nu i morron och på fredag ska se om jag kommer ihåg de haha
KRAM till er alla!

1 kommentar:

  1. Har en trevlig semestertripp i Boden. Kram

    SvaraRadera