måndag 20 juli 2009

Jobbig förmiddag men en trevlig dag ändå


Sitter just nu i bilen på väg hem till Ostvik. Har varit på bilbingo i Antnäs med syster,mamma,pappa,mormor,Stobbe, Chrille,Leo och så Ginza så klart. Vi vann inget men vi har haft så himla kul ändå:) Var till Öjebyn med Ginza idag på morgonen för ett återbesök. Öronen har blivit bättre och de har gjort en egen blandning nu som vi ska ge i hennes öron få se om vi blir av med de hemska bakterierna hon har. Dock var det även ett jobbigt besök då de fått svaren på allergi testet. Det visar sig att hon är allergisk mot kvalster. Har lovat mig själv att hon inte ska behöva stoppa i sig en massa tabletter för att ha ett drägligt liv. Dock vet man inte om hon e jätte allergisk eller bara inte. Vi har i alla fall en plan med vår vet. Vi ska behandla öronen i första hand nu för de tror att mycket av klådan kommer från de. Hon går på kortison nu för öronen och när de är bra igen så ska vi pröva att sluta ge henne kortison och se om klådan kommer tillbaka. Gör den det så har jag bestämt att ej låta henne äta en massa tabletter. Visst om han klarar sig på typ en halv tablett var tredje dag är en sak. Men om hon måste ha tabletter varje dag för att ej ha klådan så kommer jag inte låta henne lida. Ett fruktansvärt jobbigt beslut att ta men jag måste tänka på henne i första hand istället för att ha kvar henne för min skull. Hon är den mest speciella hund jag någonsin träffat och hon om någon har betytt så hemskt mycket för mig under de senaste 6 åren. Men man måste vara realist också. Det är detta som är baksidan med att ha djur. De lever inte för alltid men de kommer alltid att leva för alltid i ens hjärta. Nu hoppas jag bara att hon ska bli bättre så vi får ha kvar henne några år till så klart. Ingen skulle bli gladare än mig då. Men blir det inte så så vet jag att hon har fått leva ett aktivt liv och vi har ju klarat ett av våra mål och det är det där underbara diplomet som hänger på vår vägg att vi tillsammans har LP 1:) nu ska vi inte bli för ledsamma utan att försöka tänka positivt. Nu e vi strax framme i Ostvik där vi ska bo några dagar och bli lite ompysslade:) kram till er alla!

9 kommentarer:

  1. Hej gumman!
    Vill bara säga att jag tycker att du tänker helt rätt vad gäller Ginza. Men jag håller tummarna att det inte ska behöva gå så långt, hon är verkligen den goaste hund som finns!

    Pussar och kramar!

    SvaraRadera
  2. Det var det dummaste jag hört på länge.

    SvaraRadera
  3. Vad är det dummaste du hört på länge anonym?

    SvaraRadera
  4. Att en varelses liv ska hänga på en 1/6 dels tablett eller en hel tablett.

    SvaraRadera
  5. Det var inte så jag menade utan att om hon måste gå på flera tabletter kortison varje dag för att ej ha klåda så mår hon inge bra av de heller. just kortison för med sig mycke biverkningar vid höga doser.

    SvaraRadera
  6. Du anonym, varför så feg att du inte vågar skriva ut ditt namn?
    Ta reda på mer fakta innan du vräker ur dig klumpiga komentarer nästa gång, GRRRRRR!

    Tänker på dig vännen & ge Ginza en stor nospuss från oss!

    SvaraRadera
  7. Fegt?? Klumpigt?? Fakta har jag så det räcker! Själv då??

    SvaraRadera
  8. Hej Linda!
    Jag tycker att du resonerar helt rätt! Men tänk nu positivt! Hon har ju inte haft klåda hela sitt liv utan det är ju öronen som är bekymret eller hur? Alltså, jag tror att hon kommer att klara sig utan kortison efter allt detta också!

    Du, Anonym! Förklara dig då i stället vad du menar!

    Ett djur är ingen människa som kan förstå varför alla biverkningar dyker upp! Ett djur ska få ha den värdighet det kräver och få det av sin ägare och absolut inte behöva finnas kvar i livet för att de har en alldeles för egoistisk ägare som till varje pris ska ha kvar sin "älskling"! Tack och lov har jag många trevliga djurvänner som verkligen inser detta!

    Kram på er i Skellefteå!

    SvaraRadera
  9. Hej Linda!
    Vi tycker att du tänker helt rätt som sätter Ginzas väl framför allt!

    Men vi hoppas och tror självklart att hon kommer bli så pass mycket bättre nu och att ni får många fler år tillsammans!
    Kramar
    ps. ska vi ändra länken till den här sidan istället?

    SvaraRadera