fredag 1 januari 2010

Året 2009

Så var 2009 slut och vi är inne på ett nytt år och ett nytt decenium.

2009 har för min del varit det största i mitt liv. Det absolut bästa och största var att vår älskade son kom till världen 1 maj efter en lååång väntan. Å livet har de senaste 8 månaderna inte varit sig likt men på ett mkt positivt sätt. Det är det bästa jag ngnsin gjort och han ger oss så mkt lycka varje dag.
Sen har det ju hänt en massa annat roligt också. Många av mina närmaste vänner har också fått barn under 2009 och jag är så glad för deras skull att de får uppleva precis det vi har fått uppleva. Men speciellt har jag varit så glad över att älskade Linda fick sin underbara dotter Elvira. Kommer aldrig att glömma när hon ringde och berättade. Var på väg till Byske på Öppna Förskolan och hade just lämnat lägenheten när hon ringde och jag grät glädjetårar hela vägen till Kåge för jag var sååå glad för deras skull! Ni är värd allt gott i världen gumman ÄLSKAR DIG!

Jag har även under året fått många nya vänner och några av blivit väldigt nära och betydelsefulla.


Men året har också bjudit på jobbiga och tråkiga händelser. Det jobbigaste för mig var att måsta ta beslutet att inte låta älskade Ginza lida mer och låta henne somna in. Den jobbigaste dagen på hela året var det men jag vet att det var för det bästa och att jag gjorde det för hennes skull och inte för min egen. Men det är sååå tomt här hemma och hon är såå saknad varje dag.

Sen har jag haft vänner och bekanta som gått igenom otroligt jobbiga och fruktansvärda saker under året som gått.
Mina tankar har varit med er ofta och jag har önskat att man hade kunnat göra ngt för att göra deras smärta lättare men det finns ju inget jag kan göra hur mycket jag än vill.
Skickar i alla fall den största och varmaste kramen till er!

Nu är det i alla fall ett nytt år och ett nytt decenium men nya möjligheter och nya äventyr och jag hoppas att 2010 ska bli det bästa året för alla.
För oss tror jag 2010 kommer att bli ett riktigt spännande år då jag kommer att börja om att jobba nu 1 feb efter att ha varit ledig i nästan 11 månader, Chrille kommer att vara hemma på heltid tills efter sommaren och Leo kommer under hösten att börja på dagis.
Dessutom kommer vi att ta ett riktigt stort kliv in i vuxenlivet och bli husägare :-)

ÖNSKAR ALLA ER ALL LYCKA OCH VÄLGÅNG UNDER 2010!

Många kramar

3 kommentarer:

  1. Du har fått vara med om mycket under 2009 och jag hoppas att 2010 blir ett bra år även det för dig och din familj. Vad skoj med hus, var ska ni flytta? Kram

    SvaraRadera
  2. Tack vännen!! Tack så mycket för dina fina ord, du skriver så fint! :-) Det värmer mig så mycket om hjärtat! Älskar dig med vännen!
    Många varma kramar till dig och familjen

    SvaraRadera
  3. Therese: VI har köpt min mormor och morfars hus i Ostvik , flyttar in till sommaren eller så fort de fått sig en lägenhet

    SvaraRadera