måndag 28 december 2009

Julen 2009

Så var julen över och vi har verkligen haft en helt underbar jul med våra nära och kära
Dagen före dopparedagen åkte jag , leo och syster med all packning och alla julklappar till mamma och pappa i Ostvik. Där åt vi tacos hos morfars och spelade Bingo-Lotto. Chrille jobbade em men han dök upp där vid 22 tiden. Vid 23 tiden gick ja, syster och mamma hem genom byn med barnvagnen. Det var såå otroligt mysigt med all snö som föll och tyst och lungt. Älskar verkligen den där byn och varje del av mig håller på att längta ihjäl sig tills vi ska få bo där.

På julaftons morgonen så åt vi frukost hela familjen och myste på innan det var dags att ta en prommis till morfars för den årliga jullunchen blöta :-) Sen gick vi hem och myste på hemma innan det blev dags för Kalles Jul. Snacka om en kille som tyckte Tomten Julverkstad var huur kul som helst! Han satt som klistrad och bara tittade och skrattade till :-). Sen var det dags för julmiddagen med familjen + morfars och Ingrid och Lars-Olof. Sedan började tjatet om tomten då Leo är så liten än så skötte jag tjatet åt honom haha.
Hans första möte med jultomten gick såå bra han blev inte ens rädd dock blev han lugn och stilla och bara satt och tittade. Sedan fick han några julklappar och öppna med papperet var ju såå mkt roligare än innehållet. Å vilka julklappar han fick, sååå fina TACK!!
Å vi fick några fina också :-P : Pengar, spikmatta, Wii Sing, duk, ljuslyktor, glas, tomte m,m

Sen så myste vi bara på och satt och surrade och lekte med Leos julklappar :-)

Juldagen så var vi kvar i Ostvik och på dagen fikade vi hos Ing-Mari med familj och på kvällen åt vi rester och såg film och bara slappade. Leo var förkyld och moster också så vi tog det bara lugnt.

Annandagen så vaknade vi efter att fått sova ut då älskade mamma och pappa tog hand om Leo på natten då han inte riktigt är i sitt esse nu när framtänderna är på g och nu är de verkligen på G. Man kan som se de och en har börjat spricka fram. TACK ÄLSKADE mamma o pappa för att ni tog hand om honom! Efter vi vaknat och frukosten var det dags att packa in oss och alla saker i bilen och bege oss hem efter en underbar härlig jul i Ostvik

När vi kom hem så packade vi upp alla saker och sedan begav vi oss till nästa julfirande med Chrilles familj. Vi var först och bubblade och bastade och fikade och myste på sen åkte vi hem till Chrilles mamma där vi åt middag och hade julklappsutdelning och även där fick vi sååå fina saker. TACK!!

Igår så var det den allmäna slappar dagen vi gjorde inte många knop. Åkte och köpte en dammsugare o skrov sen var vi bara hemma och myste på med skrutt.

Idag blir det nog inte så mkt heller. Leo sover ute i vagnen efter en sån där konstig natt igen. han var rätt så förkyld så vid 3 tiden så gav jag honom hostmedicin och näsdroppar och sedan sov han ända till 10!! Ville inte väcka honom då han sovit så dåligt sista veckan tror dock jag kommer att få ångra det ikväll. Men vi får försöka styra tills han sömnrutiner. Men det gör mig verkligen INGENTING att vara uppe med honom, han är inte ledsen utan bara vaken och pigg och glad och varje gång jag känner mig trött eller irriterad över att han inte somnar så tänker jag på alla de som inte har sina barn kvar och att ingenting jobbigt så länge han finns hos oss.

Är såå glad och tacksam över det livet jag har idag. Jag har världens bästa familj, världens underbaraste sambo och universums finaste son. Å snart har vi även världens finaste hus i världens mysigaste by!!

2 kommentarer:

  1. Låter som ni haft det hur härligt som helst. Ta hand om er, krya på dig lilleman och var rädd om er. Kram

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År på er med underbara älskade vänner!
    Å vi kan inte säga annat än desamma, & jag tvivlar inte en sekund på att vi kommer att ha minst lika kommande år med er som det gångna.
    Var rädd om er & ta hand om er & hälsa favvo xtra mamma & pappa ;)

    KRAM

    SvaraRadera