torsdag 10 december 2009

Tomt och många tankar som snurrar

Det är sååå tom här hemma utan vår älskade Ginza. När Chrille kom hem i natt så var det en konstig tystnad och man hörde ingen som sprang mot dörren... När vi var ute på prommis idag var det jätte konstigt att hon inte var med. När jag klädde på mig för prommisen så var det inegn som sprang runt ens fötter. Det är sååå fruktansvärt jobbigt och tankarna man har är massor. Dock vet jag att jag gjorde det enda rätta. Hon var varit min bästa vän i så många år och jag hade inget val än att ge henne den frid hon förtjänar efter allt hon gjort för mig.
Tankar om att skaffa en ny hund känns just nu bara såå fel. Finns ingen i hela världen som kan ersätta dig gumman! Men vi har i alla fall besultat att vi kommer att ha en till hund, men tidigast till sommaren. Känner att vi måste få lite distans först.
Trodde dum som jag är att det skulle kännas bättre idag. Men det är tungt och till och från så kommer det en syndaflod med tårar.
Ska sätta mig ner ngn dag och skriva en liten minnesblogg.
Jag vet dock och intalar mig själv att jag gjorde helt rätt som lät dig somna in. Å hade du kunnat prata igår när du tittade på mig den där sista gången så hade du sagt: "TACK!". Det syntes i dina ögon att du orkar inte längre att ha det som du hade. Du var såå fin när du hade fått somna in så det gör inte lika ont i hjärtat nu när jag vet att du har det bättre nu. Är helt övertygad om att trixa var den förste som mötte dig på regnbågsbron och att ni bara busar och lekar nu!
Älskar dig nu och föralltid!

5 kommentarer:

  1. Tänker på dig!!
    Varmaste kramen!

    SvaraRadera
  2. Sitter ju nästan å bölar

    SvaraRadera
  3. Får nästan en tår i ögat jag med. Tänker på dig. Kram

    SvaraRadera
  4. Det är svårt att ta beslut och se dem somna in... men när du sitter där med ditt älskade djur i famnen och fått ta chansen att följa med dem till "bron" så trots alla tårar och saknad och längtan att ha dem hos en så vet man hur rätt allt blir! Kram på er!

    SvaraRadera
  5. Det beslutet du tog var ite lätt, men du gjorde det som var det bästa.
    Kram//Cia

    SvaraRadera