torsdag 25 juni 2009

Vilken underbar dag!

Leo sov till kl 9 i morse! Very nice. Dock var det matning vid 5 tiden.
Steg upp vid halv 10 och stökade på här hemma lite granna. Chrillle städade toan och jag dammsugade. Ginza löser hår som fasen nu håller på att bli galen har hunnit dammsuga två svänger idag och det blir aldrig slut på hår känns det som!
När vi hade städat tog vi oss en liten prommis till Coop och handlade lite med Camilla. Köpte i princip bara lunch som vi åt med Camilla, Becka och Kevin på vår altan, Hemma gjorda baugetter is the shit! :-) Sedan satt vi och surrade ett tag innan de + Chrille åkte på Jysk och köpte en mörkläggningsgardin som jag tänkte Chrille skulle få sätta upp nu när han kommer hem om han orkar.

Sedan åkte Chrille på jobbet vid 15 tiden och jag dolade på här hemma. Leo han sov såå sött han. Sedan vaknade han vid 16 och då var det fram med mjölkfabriken igen haha. Vid 18 tiden så somnade han just innan mitt främmande kom. Maggan är hemma från Ystad i veckan och hon, malin å, jonatan , Camilla Nedergård och Tim kom på besök. Vi satt ute på altan och drack kaffeoch åt blåbärspaj och kladdkaka. Väldigt najs! Lite mygg hade vi också tack vare myggspiralerna! Det kommer att gå mååånga sådana i sommar! De åkte hem vid 21 tiden och just när de åkte så vaknade Leo så sovit så gott ute i vagnen med oss.
Sedan har det inte blivit så mycket mer gjort idag. Har pysslar på lite här hemma nu och planerat lite mer inför dopet!
Ska ha denna dikt som min syster & Camilla ska läsa:

Så kom du då till oss du älskade barn och grep våra hjärtan med kraft.Med ens fick allting mera mening, långt mer än det någonsin haft.Du ler så du strålar, din själ lyser klar, du fångar all ömhet omkring.Små fötter och fingrar, din hud och din doft, så underbart skapat allting.Ditt liv skall vi följa och finnas för dig och dela din glädje och sorg.När skuggorna hotar ditt solsken, är vi din tryggade borg.Idag vill vi visa för vänner och släkt, den gåva vi fått att bevara;Ett barn att få älska och skydda från ont, en lycka för stor att förklara

Den e sååå fin och jag fick lite tårar i ögonen när jag läste den första gången :-)
Sitter nu och kikar lite på att göra egna inbjudningskort men ett kort på Leo på första sidan. Har hittat ett som jag tror det bli. Ska visa Chrille när han kommer hem

Nu ska jag ut och vattna mina blommor så de inte dör i denna hetta som är på dagarn!

2 kommentarer:

  1. Den dikten är sååå fin. Den hade vi på Jacobs dop men då hade vi en tjej som sjöng den. Ha en trevlig kväll. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack så jätte mycket vännen....det blir höst/inflyttningsfest i ersmark bara så du vet ;)

    SvaraRadera