måndag 16 januari 2012

Livet som mammaledig

Livet som mammaledig kan ibland vara helt underbart men vissa dagar såååå långtråkigt och man känner bara att man vill komma ifrån allt och bara vara Linda för några timmar! Som min sambo försöker intala mig så är det så för alla som är hemma till och från.
Sen måste jag försöka intala mig själv att det är inte så jobbigt att åka ngnstans med båda barnen, vet ju att jag har ju grymt snälla barn men föreställer mig alltid det värsta. Att Leo ska trotsa o skrika o lillan vara missnöjd. De gånger jag åkt hemifrån har det ju verkligen gått bra så jag förstår som inte varför jag ska hela tiden tro det värsta.

Så jag ska verkligen försöka för min egen skull för jag vet att jag skulle nog må betydligt bättre om vi inte bara satt hemma på dagarna och det enda man gör är städa, röja o tvätta!
Vissa dagar är det rätt så skönt att göra de också men alla som känner mig vet ju att jag är ju så sjukt social att jag blir ju fasen knäpp av att bara vara hemma och dagarna går in i varann och humöret är allt annat än på topp de dagarna.

Sen det här med vikten... Jag MÅSTE sluta småäta när jag har tråkigt, jag MÅSTE hitta ett sätt att motivera mig själv på kvällarna när barnen somnat och chrille jobbar em så jag får mig upp på cykeln eller köra ett träningspass på Wii:e. För jag VET att ger ja mig bara FAAN på att jag ska lyckas så kommer ja att göra det. Å nu har jag verkligen fått nog!!

Så denna måndag som togs två beslut! Jag SKA få mig ut mer och INTE tänka på att det är jobbigt att fara ngnstans med båda barnen utan att det SKA bli kul!!

Jag SKA träna varje dag på ett eller annat sätt!

4 kommentarer:

  1. GO LINDA GO LINDA!!!
    Du har världen snällaste barn
    och en vilja av stål, så go for it <3<3<3

    SvaraRadera
  2. Känner verkligen igen mig i att det kan vara sååååååå långtråkigt. Tror att du gör rätt i att he dig ut och träffa andra:)
    Lycka till!
    Kram/Johanna i Myckle

    SvaraRadera
  3. Kan känna igen att vara i stängd från tiden som arbetslös, och ju mer man sitter inne destomer osocial blir man. Jag gick ner 16 kg under 2011 och bara på att fika ordentligt och välja husmans istället för annat så lyckades jag gå ner. Att när chipsskålen skriker åt en att tömma den, hellre gå och göra sig en macka gör stor skillnad!

    SvaraRadera